Funnel
  • Etusivu
  • Palvelut
    • B2B-asiakkuuksien kasvattaminen
      • B2B-Asiakaskuuntelu
      • Win/Loss-analyysi
      • ABM – Account Based Insight & Marketing
    • B2B-asiakaskokemus
      • Asiakaspulssi
      • B2B-Asiakaskokemusmittaus
      • B2B-Asiakaskokemusmittauksen kehittäminen
      • Sidosryhmäkuuntelu ja -mittaus
    • B2B-markkinatutkimukset
      • B2B-Markkinakuuntelu
      • B2B-Markkinakartoitus
    • Valmennukset ja konsultointi
      • Erottautuminen ja kilpailuetu
      • Myynnin ja asiantuntijoiden valmennukset
  • Referenssit
  • Ajankohtaista
  • Blogit
  • Teemat
    • Asiakasarvo
    • Kilpailuetu
    • B2B-asiakaskokemus
    • B2B-asiakasymmärrys
    • B2B-segmentointi 
    • B2B-ekosysteemi
  • Yhteystiedot
  • in English
Valitse sivu

Toimintamallien uudistaminen lisäsi jalansijaa erikoistuotteiden markkinoilla

elo 2, 2012 | Account Based Marketing (ABM), Asiakasarvo, Asiakkuudenhoito, B2B-markkinointi, Caset

Stalatubella haluttiin kehittää myyntiä ja markkinointia suuntaan, jolla saataisiin tuettua yrityksen kasvutavoitteita paremmin. Toimintamallien uudistaminen Funnelin luotsaamana auttoi Stalatuben myyntiä ja markkinointia saamaan yhdenmukaisen, tehokkaan ja tavoitteita aktiivisesti mittaavan, yhteisen toimintamallin. Konkreettiset suositukset pystyttiin ottamaan käyttöön heti 1–2 kuukauden sisällä raportin valmistumisesta.

 

HAASTATELTAVINA

Sami Packalén
CMO, Marketing and Sales Director

Laura Äimälä-Heiskanen
projektipäällikkö

KIINNOSTUITKO?
Ota yhteyttä

Mika Rautiainen
CEO
p. 040 5200 301
mika.rautiainen@funnel.fi

TARVE:  Toimintamallien uudistus kasvutavoitteiden saavuttamiseksi

Stalatube on saavuttanut arvostetun aseman teräsmarkkinoilla korkealuokkaisten tuotteiden valmistajana. Tuotteiden laatu ja tuotannon toiminta oli Stalatubella ansiokkaasti jo viritetty kuntoon, joten katse suunnattiin markkinoinnin ja myynnin toimintojen kehitystyöhön. Yhteistyö Funnelin kanssa käynnistettiin keväällä 2012 ja se on jatkunut siitä lähtien.

– Kun tilaus-toimitusketjumme oli hiottu, oli oikea aika uudistaa markkinointia ja myyntiä tukemaan kasvutavoitteitamme. Halusimme myös vahvistaa jalansijaamme erikoistuotteiden markkinoilla, markkinointijohtaja ja Stalatuben globaalia myyntiorganisaatiota johtava Sami Packalén kertoo.

Vaikka asiaa oli paljon, suositukset eivät olleet toisistaan irrallisia vaan jokainen suositus tuki toistaan. Näin meille muodostui kirkas kokonaiskuva suunnasta, johon haluamme toimintaamme edistää.

Sami Packalén

CMO, Marketing and Sales Director, Stalatube Oy

TOTEUTUS:  Terveystarkastus-mallilla reippaasti vauhtiin

Stalatuben ja Funnelin yhteistyön tavoitteena on luoda Stalatuben markkinoinnille ja myynnille yhdenmukainen, tehokas ja tavoitteita aktiivisesti mittaava, yhteinen toimintamalli. Funnelin Markkinointi- ja myyntiputken terveystarkastus -ratkaisutuote tarjosi muutoshankkeeseen ripeän alun. Ensimmäisessä vaiheessa arvioitiin nykyisen toimintamallin kipukohdat ja vahvuudet.

Terveystarkastuksen aikana Funnelin työryhmä tutustui laajaan määrään tausta-aineistoja sekä haastatteli Stalatuben johtoa ja globaalia myyntitiimiä. Suosituksista Stalatube sai suoraan uusia ja nopeasti toimeenpantavia ideoita markkinointi- ja myyntitoimintojensa kehittämiseen. Lisäksi yhteisprojekti ja Funnelin ulkopuolinen näkökulma antoivat mahdollisuuden testata Stalatuben tiimin omia ideoita ja siten tiimi sai varmuutta jatkojalostaa tai kuopata jo kypsyneitä suunnitelmia.

HYÖDYT:  Konkreettiset suositukset myynnin ja markkinoinnin apuna

Erityisen suurta kiitosta Stalatuben markkinointi- ja myyntijohto antoi Funnelin projektiryhmälle siitä, kuinka lukuisat, varsin laajalti markkinoinnin ja myynnin toimintoja käsittelevät suositukset nivoutuivat yhteen soljuvaksi kokonaisuudeksi.

– Vaikka asiaa oli paljon, suositukset eivät olleet toisistaan irrallisia vaan jokainen suositus tuki toistaan. Näin meille muodostui kirkas kokonaiskuva suunnasta, johon haluamme toimintaamme edistää, Packalén kuvailee.

– Konkreettisuus suosituksissa oli sitä, mitä lähdimme hakemaan, ja sitä myös saimme. Konkreettisuuden myötä pystyimme toimeenpanemaan valtaosan suositusten nopeista voitoista heti 1-2 kuukauden sisällä raportin valmistumisesta.

Yhteydenpidon ja palvelun osalta projektipäällikkö Laura Äimälä-Heiskanen toteaa:
– Funnel jäi positiivisesti mieleen palvelutason suhteen! Heidän kanssaan oli mukava tehdä yhdessä töitä.

Yhteistyö Stalatuben ja Funnelin kesken jatkuu toimintamallien aukikirjoittamisella sekä toimintojen jalkautuksella sekä uusilla projekteilla.

hanki uusia asiakkaita

STALATUBE

Stalatube on maailmanlaajuisesti tunnettu, vuonna 1972 perustettu, laadukkaiden ruostumattomien teräsrakenne- putkien ja niiden jatkojalosteiden valmistaja. Yrityksen pääkonttori ja tuotantolaitos sijaitsee Lahdessa ja myyntikonttorit Yhdysvalloissa, Hollannissa ja Intiassa. Kansainvälisen jakeluverkoston turvin Stalatuben myynti ulottuu kaikkiin maanosiin ja 45 maahan. Viennin osuus 100 miljoonan euron liikevaihdosta on yli 90 %.

www.stalatube.com >>

Funnel somessa

  • SeuraaSeuraa
  • SeuraaSeuraa

Muita onnistumisiamme

Asiakaskuunteluilla ymmärrystä menestyksellisen yhteistyön kehittämiseen

Asiakaskuunteluilla ymmärrystä menestyksellisen yhteistyön kehittämiseen

Funnel | kesä 22, 2022 | Asiakaskokemus / CX, Asiakasymmärrys / Customer Insight , Caset

Funnel toteutti Siemensin talotekniikan palvelualueelle B2B-Asiakaskuunteluprojektin, joka selvitti, mitä arvoa asiakkaat kokevat Siemensin asiakkaina ja mitkä asiat heille ovat tärkeitä menestyksellisen yhteistyön kehittämiseksi Siemensin kanssa.

lue lisää
Funnel auttoi Firaa syventämään ja laajentamaan asiakasymmärrystään strategisella ja operatiivisella tasolla 

Funnel auttoi Firaa syventämään ja laajentamaan asiakasymmärrystään strategisella ja operatiivisella tasolla 

Funnel | helmi 14, 2022 | Asiakasymmärrys / Customer Insight , Caset

Rakennusliike Fira halusi vahvistaa ymmärrystään asiakkaiden kokemasta arvosta sekä strategisella että operatiivisella tasolla. Yhteistyö koostui Firan asiakastyytyväisyysdatan tulosten analysoinnista ja sen jälkeen toteutetuista asiakaskuunteluista.  

lue lisää
Pilvipalveluiden turvallisuus ja oma osaaminen puhuttavat suomalaisia ja ruotsalaisia yrityksiä 

Pilvipalveluiden turvallisuus ja oma osaaminen puhuttavat suomalaisia ja ruotsalaisia yrityksiä 

Funnel | helmi 8, 2022 | Asiakasymmärrys / Customer Insight , Caset, Ekosysteemit

Teimme jo kolmatta kertaa suuren pilvitutkimuksen Amazon Web Servicesin (AWS) kumppaniekosysteemille, jonka tavoitteena oli selvittää suurten ja keskisuurten yritysten pilvipalveluiden käyttöä.

lue lisää
Asiakaskuunteluilla ymmärrystä menestyksellisen yhteistyön kehittämiseen

Asiakaskuunteluilla ymmärrystä menestyksellisen yhteistyön kehittämiseen

Funnel | kesä 22, 2022 | Asiakaskokemus / CX, Asiakasymmärrys / Customer Insight , Caset

Funnel toteutti Siemensin talotekniikan palvelualueelle B2B-Asiakaskuunteluprojektin, joka selvitti, mitä arvoa asiakkaat kokevat Siemensin asiakkaina ja mitkä asiat heille ovat tärkeitä menestyksellisen yhteistyön kehittämiseksi Siemensin kanssa.

lue lisää
Funnel auttoi Firaa syventämään ja laajentamaan asiakasymmärrystään strategisella ja operatiivisella tasolla 

Funnel auttoi Firaa syventämään ja laajentamaan asiakasymmärrystään strategisella ja operatiivisella tasolla 

Funnel | helmi 14, 2022 | Asiakasymmärrys / Customer Insight , Caset

Rakennusliike Fira halusi vahvistaa ymmärrystään asiakkaiden kokemasta arvosta sekä strategisella että operatiivisella tasolla. Yhteistyö koostui Firan asiakastyytyväisyysdatan tulosten analysoinnista ja sen jälkeen toteutetuista asiakaskuunteluista.  

lue lisää
Pilvipalveluiden turvallisuus ja oma osaaminen puhuttavat suomalaisia ja ruotsalaisia yrityksiä 

Pilvipalveluiden turvallisuus ja oma osaaminen puhuttavat suomalaisia ja ruotsalaisia yrityksiä 

Funnel | helmi 8, 2022 | Asiakasymmärrys / Customer Insight , Caset, Ekosysteemit

Teimme jo kolmatta kertaa suuren pilvitutkimuksen Amazon Web Servicesin (AWS) kumppaniekosysteemille, jonka tavoitteena oli selvittää suurten ja keskisuurten yritysten pilvipalveluiden käyttöä.

lue lisää
Lue kaikki case-tarinamme
Höyläämötie 7
00380 Helsinki
+ 358 50 454 3350
info@funnel.fi
LinkedIn logo Facebook logo

AJANKOHTAISTA

Asiakasarvo - mitä se on ja miksi se on tärkeää?
Kartoitukset
Caset
Blogi

FUNNEL

Palvelumme
Yhteystiedot
Avoimet työpaikat
Asiakkaamme
Tietosuojaseloste

Aiheita

Account Based Marketing (ABM) Asiakasarvo Asiakaskokemus / CX Asiakasymmärrys / Customer Insight  Asiakkuudenhoito B2B-markkinointi B2B-myynti Ekosysteemit Funnel kartoittaa In English Kartoitus Ura Funnelissa Yritysmarkkinan tila

Tutkimushaastateltavalle

Dialogi asiakkaamme asiakkaan, eli sinun, kanssa on tärkeä tekijä asiakkaamme tarjoaman palvelun kehittämisessä ja asiakastyytyväisyyden parantamisessa. Osallistumalla haastatteluumme pääset kehittämään myös sinulle tarjottavia palveluja ja tuotteita.

Lue lisää

  • Facebook
  • Twitter
  • RSS
© Funnel 2.0 Oy
Sivustomme käyttää evästeitä käyttökokemuksen parantamiseksi ja kävijäliikenteen tilastointiin. Lue lisää
EvästeasetuksetHyväksy kaikki
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT