Tehot irti kansainvälisestä markkinointi- ja myyntiverkostosta
Muutokset kansainvälisessä toimintaympäristössä ovat ohjanneet äänentoistolaitteisiin erikoistunutta Geneleciä uudistamaan markkinoinnin ja myynnin toimintamallejaan. Funnel valikoitui kumppaniksi uutta toimintamallia rakennettaessa. Kehitystyön keskiössä pidettiin Genelecin oman osaamisen ja resurssien entistä terävämpi ja tuloksellisempi hyödyntäminen. Käytäntöjen uudistamisen lisäksi kehitettiin henkilöstölle tehokkaampia ja myynnillisesti tuottavampia työtapoja.
Siamäk Naghian
toimitusjohtaja
Ota yhteyttä
Mika Rautiainen
CEO
p. 040 5200 301
mika.rautiainen@funnel.fi
TOTEUTUS: Markkinoinnin ja myynnin toimintamallien uudistaminen
Markkinoinnin ja myynnin toimintamallia avaavaa analyysiä lähdettiin rakentamaan yhteistyössä Genelecin johdon ja avainhenkilöiden kanssa. Funnelin työryhmä tutustui laajaan tausta-aineistoon, joka tuki toiminnan kokonaisuuden analyysiä. Tulosten pohjalta koottiin kattava nykytilan kuvaus Genelecin markkinoinnin ja myynnin toimintatavoista, joka toimi pohjatyönä suosituksille.
Suositukset jaoteltiin kattamaan koko markkinoinnin ja myynnin putki vaihe vaiheelta. Uudet suositellut toimintamallit kokosivat Genelecin olemassa olevat vahvuudet sekä yhdistivät niihin uusia tehokkaita tekemisen tapoja. Lisäksi suosituksista nostettiin esiin kriittisimmät kehitysratkaisut: suositusten priorisointimalli auttaa Geneleciä kehityskohteiden valinnassa ja madaltaa kynnystä ottaa uusia toimintatapoja käyttöön.
TULOKSET: Työtapoihin tehokkuutta ja myynnillisyyttä
Genelec oli erittäin tyytyväinen projektin tuloksiin.
– Projektin suurin hyöty meille tulee käytäntöjen uudistamisesta ja oman henkilöstömme entistä tehokkaammista ja myynnillisesti tuottavammista työtavoista, toimitusjohtaja Siamäk Naghian kertoo.
Yhteistyötä jatketaan uuden toimintamallin jalkauttamisen parissa. Sisäisen jalkauttamisen ensimmäinen vaihe toteutetaan Genelecin globaalin myyntitiimin vuotuisessa tapaamisessa. Funnel osallistuu Genelecin myynnin suunnittelupäiville valmentajan ja asiantuntijan roolissa. Monen vuoden yhteistyö Genelecin kanssa jatkuu edelleen.
GENELEC OY
Genelec Oy on omistautunut perustamisestaan, vuodesta 1978, saakka parantamaan studioiden äänentoistoa. Genelec on kansainvälisesti johtavassa asemassa tässä markkinasegmentissä. Asema on tulosta tiukasta sitoutumisesta tieteellisiin suunnitteluperiaatteisiin sekä tutkimus- että kehitystyössä. Ammattilaisten keskuudessa saatua kokemusta ja tietotaitoa hyödynnetään myös kotikäyttöön suunnatuissa malleissa, joiden suunnitteluperiaatteet noudattavat samaa tinkimätöntä laatua.Genelec on onnistunut luomaan vahvan brändin, jota arvostetaan maailmanlaajuisesti.
Funnel somessa
Muita onnistumisiamme
Asiakaskuunteluilla ymmärrystä menestyksellisen yhteistyön kehittämiseen
Funnel toteutti Siemensin talotekniikan palvelualueelle B2B-Asiakaskuunteluprojektin, joka selvitti, mitä arvoa asiakkaat kokevat Siemensin asiakkaina ja mitkä asiat heille ovat tärkeitä menestyksellisen yhteistyön kehittämiseksi Siemensin kanssa.
Funnel auttoi Firaa syventämään ja laajentamaan asiakasymmärrystään strategisella ja operatiivisella tasolla
Rakennusliike Fira halusi vahvistaa ymmärrystään asiakkaiden kokemasta arvosta sekä strategisella että operatiivisella tasolla. Yhteistyö koostui Firan asiakastyytyväisyysdatan tulosten analysoinnista ja sen jälkeen toteutetuista asiakaskuunteluista.
Pilvipalveluiden turvallisuus ja oma osaaminen puhuttavat suomalaisia ja ruotsalaisia yrityksiä
Teimme jo kolmatta kertaa suuren pilvitutkimuksen Amazon Web Servicesin (AWS) kumppaniekosysteemille, jonka tavoitteena oli selvittää suurten ja keskisuurten yritysten pilvipalveluiden käyttöä.
Asiakaskuunteluilla ymmärrystä menestyksellisen yhteistyön kehittämiseen
Funnel toteutti Siemensin talotekniikan palvelualueelle B2B-Asiakaskuunteluprojektin, joka selvitti, mitä arvoa asiakkaat kokevat Siemensin asiakkaina ja mitkä asiat heille ovat tärkeitä menestyksellisen yhteistyön kehittämiseksi Siemensin kanssa.
Funnel auttoi Firaa syventämään ja laajentamaan asiakasymmärrystään strategisella ja operatiivisella tasolla
Rakennusliike Fira halusi vahvistaa ymmärrystään asiakkaiden kokemasta arvosta sekä strategisella että operatiivisella tasolla. Yhteistyö koostui Firan asiakastyytyväisyysdatan tulosten analysoinnista ja sen jälkeen toteutetuista asiakaskuunteluista.
Pilvipalveluiden turvallisuus ja oma osaaminen puhuttavat suomalaisia ja ruotsalaisia yrityksiä
Teimme jo kolmatta kertaa suuren pilvitutkimuksen Amazon Web Servicesin (AWS) kumppaniekosysteemille, jonka tavoitteena oli selvittää suurten ja keskisuurten yritysten pilvipalveluiden käyttöä.