Kartoitus: Kumpi ratkaisee?

Asiakasymmärrykseen ja -kokemukseen keskittynyt tutkimustalo Funnel 2.0 Oy toteutti kevään–kesän 2016 aikana tutkimuksen suurten ja keskisuurten suomalaisten yritysten asiakas- ja kilpailijaymmärryksen rakentamisen ja hyödyntämisen toimintatavoista. Laajassa kotimaisessa kentässä toteutetussa Yritysmarkkinan tila -tutkimuksessa haastateltiin yhteensä 87 ylimmän johdon edustajaa 81 suomalaisesta yrityksestä.

Tutkimusta johti yksi Funnelin perustajista, Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun käytäntöön suuntautunut professori Pekka Mattila.

”Tutkimus nostaa mielenkiintoisella tavalla esiin myyjä- ja ostajaorganisaatioiden näkemysten perustavat erot. Näkökulmia peilaamalla myyntiorganisaatiot löytävät helposti kohteet toimintansa kehittämiselle. Jos myyvien organisaatioiden kyky lukea nykyisten ja potentiaalisten asiakkaidensa oikeita odotuksia säilyy keskimäärin heikolla tai kohtalaisella tasolla, ne ovat vaaravyöhykkeessä kohdatessaan lisääntyvää kilpailua kotimaasta tai ulkomailta. Jokaisella toimialalla on lopulta toimija, joka keksii tavat toimia uudelleen ja iskee asiakkaiden aitoon odotukseen”, Mattila luonnehtii.

Tilaa kartoitus

* vaadittu




Funnel 2.0 Oy käyttää tietojasi asiakasviestintään ja uutiskirjeeseen liittyvissä yhteydenotoissa. Emme jaa tietojasi ulkopuolisille tai tuki sähköpostiasi jatkuvalla viestivirralla.


Voit peruuttaa tilauksen milloin tahansa napsauttamalla linkkiä sähköpostien alatunnisteessa. Voit tutustua tietosuojakäytäntöihimme kotisivuillamme tai ottaa yhteyttä osoitteeseen info[at]funnel.fi.

We use Mailchimp as our marketing platform. By clicking below to subscribe, you acknowledge that your information will be transferred to Mailchimp for processing. Learn more about Mailchimp’s privacy practices here.


Funnel 2.0 Oy

Funnel on B2B-myynnin asiakaskokemuksen mittaamiseen ja kehittämiseen keskittynyt asiantuntijaorganisaatio. Kasvatamme asiakkaidemme myyntiä ja asiakkuuksia sekä parannamme johtamisen käytäntöjä ja toimintamalleja. Toimintamme pohjaa asiakkaiden kuunteluun, asiakkaan äänen hyödyntämiseen sekä kertyneen asiakas- ja markkinaymmärryksen tulkintaan ja käyttöön.

Funnel somessa

Muita kartoituksiamme