Tieto käyttää Funnelin joustavaa markkinointipalvelua

kesä 6, 2017 | Caset, Markkinointi, Markkinointipalvelut

Tieto ja Funnel tekevät yhteistyötä, jossa Tiedon markkinointi ostaa Funnelilta palveluna osaavia markkinoinnin tekijöitä joustavalla ja läpinäkyvällä mallilla. Palveluna tuotetaan muun muassa kampanjasivustoja, sisältöjä uutiskirjeisiin, tiedotteisiin ja sosiaalisen median kanaviin sekä koordinoidaan tapahtumia.

 

TARVE: Markkinointiin tarvittiin osaavia lisäkäsiä

– Olemme onnistuneet löytämään käytännön tekemisessä mallin, jossa Funnelin tiimi toimii tosi hyvin yhteen Marketing Manageriemme kanssa. Olemme saaneet Funnelista kumppanin, joka tekee tehokkaasti ja ammattimaisesti työtehtäviä, jotka vapauttavat Marketing Manageriemme aikaa käytettäväksi tehtäviin, joista syntyy suurin asiakasarvo, Jani Hyppönen, Head of Marketing Tiedolta kuvailee .

Yhteistyö Funnelin ja Tiedon välillä lähti liikkeelle pienestä, mutta nyt sitä ollaan laajentamassa.

– Syy on se, että ollaan löydetty malli, joka toimii: asiat tulee ajallaan ja ovat laadullisesti hyviä. Myös henkilötasolla kemiat toimii. Palaute myös muualta kuin omasta tiimistäni, kuten myyjiltä, on ollut positiivista, Hyppönen kiittelee

HAASTATELTAVANA

Jani Hyppönen
Head of Marketing

KIINNOSTUITKO?
Ota yhteyttä

Mika Rautiainen
CEO
p. 040 520 0301
mika.rautiainen@funnel.fi

TOTEUTUS: Palvelumallin läpinäkyvyys minimoi managerointiin käytetyn ajan

Palvelumallin toimivuus perustuu läpinäkyvyyteen, jossa Tiedolle dedikoitu markkinointitiimi toteuttaa kulloinkin ajankohtaisia työtehtäviä.

-– Toimintamallimme on läpinäkyvä; Funnelilta on ihmisiä, jotka istuvat meillä ja pääsevät meidän järjestelmiin. Dashboardille on listattu ennalta määrittelemämme kokonaisuudet, joita tiimin toimesta toteutetaan. Läpinäkyvyys on perusedellytys tämän tyyppiselle yhteistyölle. Muuten käyttäisimme liikaa aikaa koordinointiin ja overheadia tulisi välittömästi. Mallissamme ei pääse syntymään sitä perinteistä managerointiaikaa, jota alihankinnassa usein syntyy. Siksi mallimme on oikein hyvä ja se erottaa Funnelin esimerkiksi perinteisestä mainostoimistomaailmasta,  Hyppönen selventää.

Toimintamallissamme ei pääse syntymään sitä perinteistä managerointiaikaa, jota alihankinnassa usein syntyy. Siksi mallimme on oikein hyvä ja se erottaa Funnelin esimerkiksi perinteisestä mainostoimistomaailmasta.

– Jani Hyppönen
   Head of Marketing, Tieto

TULOKSET: Konsultatiivinen ote saa kiitosta

Funnelin tiimin jäsenillä on kokemusta eri toimialoilta ja tiimi koostuu kokeneista projektiosaajista, -koordinaattoreista, tapahtumatuottajista, tekstisisältöjen ja visualisointien luojista.

– Funnelin ihmisillä on konsultatiivinen lähestyminen asioihin. Yhteistyö ei ole pelkkää sitä, että me sanomme ja he tekevät mitä haluamme, vaan heiltä tulee proaktiivisesti ehdotuksia tekemisen lomassa. Tämä on ehdottoman tärkeää kaltaisessamme isossa matriisiorganisaatiossa – täällä pitää tuoda proaktiivisesti ehdotuksia pöydälle ja hakea niihin päätöksiä eikä vain istua ja odottaa vieressä, Hyppönen painottaa.

– Funnelilla on osaamiskapitaalia, koska henkilöt työskentelevät monien toimialojen ja asiakkaiden parissa. Se tuo ammattimaisuutta kuvaan mukaan, mitä tietenkin itse odotankin näkeväni.

Funnelin ihmisillä on konsultatiivinen lähestyminen asioihin. Yhteistyö ei ole pelkkää sitä, että me sanomme ja he tekevät mitä haluamme, vaan heiltä tulee proaktiivisesti ehdotuksia tekemisen lomassa. Tämä on ehdottoman tärkeää kaltaisessamme isossa matriisiorganisaatiossa.

– Jani Hyppönen
Head of Marketing, Tieto

SUOSITTELEN Funnelia tilanteissa, joissa oman toimintaympäristön muutokset vaativat joustoa

Markkinoinnin ostaminen palveluna tuottaa arvoa nopeudellaan ja läpinäkyvyydellään.

– Maailma muuttuu ja toimintaympäristössämme tapahtuu entistä nopeammin asioita. Tämän muutoksen keskellä pitää tiukkaan miettiä mikä on omaa ydintä. Enää ei voi tehdä kuten on aina ennenkin tehty. Funnelin osaamista on luonteva hankkia palveluna. Ja onhan markkinoinnissa kautta historian käytetty paljon toimistoja ja ostettu palveluja, mutta yhteistyössämme Funnelin kanssa on uutta mallin läpinäkyvyys ja nopeus, jolla asioita valmistuu. Tästä syystä suosittelen lämpimästi Funnelia, Hyppönen suosittelee.

Muita onnistumisiamme