ICT-kartoitus 2017: Asiakkuudenhoidon ja myynnin haasteet

Toteutimme syys-marraskuussa 2017 kartoituksen ICT-alan yrityksiin haastatellen liiketoiminta-, myynti- ja asiakkuusjohtoa. Halusimme muodostaa ajankohtaisen näkemyksen ICT-alan asiakkuuksien ja myynnin kehittämisen haasteista sekä kerätä johdon ajatuksia mistä ja miten haasteisiin on haettu ratkaisua ja miten tässä on onnistuttu.

Kartoitus paljastaa, että ICT-alan suurimpana myynnin haasteena koetaan omien palveluiden sovittaminen asiakkaan liiketoiminnan täsmätarpeisiin. Toinen nimetty suuri haaste on asiakkaiden liiketoimintapäättäjien tavoittaminen ja eritoten heidän vakuuttaminen.

Haasteiden ratkaisemiseksi alalla on satsattu asiakkuudenhoitomalleihin, osaamisen kehittämiseen sekä markkinoinnin ja myynnin läheisempään yhteistyöhön.

Monissa muutoshankkeissa on kuitenkin kohdattu haasteita; ne ovat hiipuneet, koska käynnistys, pilotointi ja jalkauttaminen ovat pois laskutettavasta työajasta.

Tilaa kartoitus

* vaadittu

MRK Funnel Oy käyttää tietojasi asiakasviestintään ja uutiskirjeeseen liittyvissä yhteydenotoissa. Emme jaa tietojasi ulkopuolisille tai tuki sähköpostiasi jatkuvalla viestivirralla.

Voit peruuttaa tilauksen milloin tahansa napsauttamalla linkkiä sähköpostien alatunnisteessa. Voit tutustua tietosuojakäytäntöihimme kotisivuillamme tai ottaa yhteyttä osoitteeseen info[at]funnel.fi.

We use Mailchimp as our marketing platform. By clicking below to subscribe, you acknowledge that your information will be transferred to Mailchimp for processing. Learn more about Mailchimp’s privacy practices here.

MRK Funnel Oy

Funnel on B2B-myynnin asiakaskokemuksen mittaamiseen ja kehittämiseen keskittynyt asiantuntijaorganisaatio. Kasvatamme asiakkaidemme myyntiä ja asiakkuuksia sekä parannamme johtamisen käytäntöjä ja toimintamalleja. Toimintamme pohjaa asiakkaiden kuunteluun, asiakkaan äänen hyödyntämiseen sekä kertyneen asiakas- ja markkinaymmärryksen tulkintaan ja käyttöön.

Muita kartoituksiamme