Pian julkaistavan hankinta- ja palvelukokemukseen keskittyvän kartoituksemme tulosraportti paljastaa, että asiakkaat haluaisivat toimittajien olevan aktiivisempia palautteen mittaajia.

Kartoituksen tulosraportti valottaa nykyisiä asiakas- ja palvelukokemuksen mittaamisen käytäntöjä, kuten sitä, että 56 % sanoo, että annettuun palautteeseen ei toimittajan puolelta koskaan palata eikä se näin ollen aidosti ohjaa tai kehitä yhteistyötä.

Tulosraportista selviää lisäksi yleisimmin käytössä olevat mittauskanavat ja -syklit, sekä se, keneltä palautetta kysytään ja keneltä sitä tulisi kysyä.

 

Asiakkaat kiinnostuneita kaksisuuntaisista mittauksista

”Itselleni kiinnostavin löydös on se, että moni asiakas on itse kiinnostunut käynnistämään palvelukokemuksen mittaamisen. Tällöin palautetta kerätään kaksisuuntaisesti: omalta organisaatiolta mitataan tyytyväisyyttä tehdä yhteistyötä toimittajan kanssa ja toimittajalta kysytään tyytyväisyyttä tehdä yhteistyötä omien avainhenkilöiden kanssa. Moni asiakas selvästi on oivaltanut, että hyppäämällä itse rattiin, saa paremmin ohjattavuuden kuin kartturin paikalta seuraamalla. Haastatellut kokevat itse toteutetun mittaamisen hyötynä erityisesti sen, että halutun palvelutason määrittely, seuranta ja hyödyntäminen helpottuvat, kun data on omissa käsissä”, johtava konsultti Liisi Koivu Funnelista kuvailee.

 

Tulosraportti veloituksetta käyttöösi

Tulosraportin eri osia on mahdollista ladata sivustoltamme helmikuusta 2018 alkaen. Laajemman tulosraportin saat käyttöösi olemassa yhteydessä palvelupäällikkö Tiina Veijaseen, p. 040 749 2819, tiina.veijanen@funnel.fi

Lisätietoa toteuttamistamme kartoituksista saat täältä >>