Funnel
  • Etusivu
  • Palvelut
    • B2B-asiakkuuksien kasvattaminen
      • B2B-Asiakaskuuntelu
      • Win/Loss-analyysi
      • ABM – Account Based Insight & Marketing
    • B2B-asiakaskokemus
      • Asiakaspulssi
      • B2B-Asiakaskokemusmittaus
      • B2B-Asiakaskokemusmittauksen kehittäminen
      • Sidosryhmäkuuntelu ja -mittaus
    • B2B-markkinatutkimukset
      • B2B-Markkinakuuntelu
      • B2B-Markkinakartoitus
    • Valmennukset ja konsultointi
      • Erottautuminen ja kilpailuetu
      • Myynnin ja asiantuntijoiden valmennukset
  • Referenssit
  • Ajankohtaista
  • Blogit
  • Teemat
    • Asiakasarvo
    • Kilpailuetu
    • B2B-asiakaskokemus
    • B2B-asiakasymmärrys
    • B2B-segmentointi 
    • B2B-ekosysteemi
  • Yhteystiedot
  • in English
Valitse sivu

Account Insight – yhdessä voittoon

mennessä Terhi Kallio | Account Based Marketing (ABM), Asiakasymmärrys / Customer Insight , Blogit

Lemons
Asiakkaiden hankinnassa onnistumisia tehdään yhteistyöllä ja toisia tukien. Joskus yhteinen sävel tällaisen omaan B2B-bisnekseen sopivan asiakkaan kanssa löytyy helposti, toisinaan tarinaan on satsattava vähän enemmän. Account Based Marketingissa ollaan jo isosti liikkeellä asiakkaan suuntaan. Mutta ennen kuin avataan hanat oman osaamisen riemusoitolle, pitää tietää kenelle se suunnataan ja mistä säkeistöstä aloitetaan. Tätä varten asiakkaasta tai toivottavasta asiakkaasta on hankittava kattava ymmärrys ja kasattava hyvä Account Insight.

 

Julkaistu juoni

Account Insightia eli Account Based Insightia kootessa tulee tutustuneeksi yrityksen julkisesti saataviin tietoihin monella eri tapaa. Funnelissa teemme tätä osana ABM-palveluamme. Haemme ymmärrystä verkkosivuilta, josta ladataan loppuun saakka viilatut strategiat, luetaan vuosikertomukset ja tutustutaan tiedotteisiin ja blogitarinoihin. Materiaalista alkaa hiljalleen muodostua kuva, joka saattaa rönsyillä strategian yli, eikä aina ole edes kokonaan sen mukainen. Lisää juonta kerätään muista lähteistä: uutiskanavilta, somesta, muiden tahojen tiedotteista.

 

Kokemuksellinen insight tuo syvyyden

Ymmärryksemme ABM-kohteesta alkaa tässä vaiheessa olla jo moniulotteinen, mutta todellinen insight syttyy ja mustavalkofilmi saa värit, kun teemme pienen haastattelukierroksen ja annamme esiintymisvuoron asiakkaamme asiakkaalle. Se tarina onkin jo kokemukseen perustuvaa insightia. Kuulemme, mitä tarpeita ja toiveita asiakkaamme asiakkaalla on, mihin hän on tyytyväinen ja missä hän näkee kehitystarvetta. Tämän käytännön kokemuksen ja kokemisen valossa strategiset ja numeeriset tiedot heräävät eloon, ja tiedämme vahvemmin, miten rakentaa toimiva ABM-suunnitelma.

 

Win-win-win

Mikä tässä kaikessa on parasta? Se, että voittajia ei olekaan enää yksi tai kaksi. Tällä käsikirjoituksella löydämme asiakkaamme asiakkaan ne tarpeet, joihin asiakkaamme voi tarjota parhaan osaamisensa. Yhteistyöllä saadaan jo paljon enemmän ja pystytään panostamaan kaikkien tarjooman ja palvelujen kehittämiseen. Ja se kolmas voittaja, asiakkaamme asiakkaan asiakas, voi olla jo sinä tai minä. Tai taloyhtiösi, lähikoulu tai käyttämäsi katsastuskonttori, koska parantunut yhteistyö heijastuu koko ketjussa alaspäin tarjoten entistä parempaa vastinetta ja palvelua loppuasiakkaalle saakka.

Terhi Kallio
Project manager, Insight & Marketing

puh. +358 50 5011 600
terhi.kallio@funnel.fi

Lue muut artikkelit ABM:stä
Tutustu ABM-palveluihimme

Ajankohtaista

  • Asiakaskuunteluilla ymmärrystä menestyksellisen yhteistyön kehittämiseen
  • Asiakassuunnitelman ABC
  • Asiakasymmärrystä B2B-verkkokaupasta – Miten se eroaa B2C-verkkokaupasta?

Aiheita

  • Account Based Marketing (ABM)
  • Asiakasarvo
  • Asiakaskokemus / CX
  • Asiakasymmärrys / Customer Insight 
  • Asiakkuudenhoito
  • B2B-markkinointi
  • B2B-myynti
  • Ekosysteemit
  • Kartoitus

Kirjoittajat

Terhi Kallio
Tarja Lähdemäki
Pia Pulkkanen
Joona Rautiainen
Mika Rautiainen
Jiao Wang
Satu Saari
Tiina Häikiö
Vierailijat
Höyläämötie 7
00380 Helsinki
+ 358 50 454 3350
info@funnel.fi
LinkedIn logo Facebook logo

AJANKOHTAISTA

Asiakasarvo - mitä se on ja miksi se on tärkeää?
Kartoitukset
Caset
Blogi

FUNNEL

Palvelumme
Yhteystiedot
Avoimet työpaikat
Asiakkaamme
Tietosuojaseloste

Aiheita

Account Based Marketing (ABM) Asiakasarvo Asiakaskokemus / CX Asiakasymmärrys / Customer Insight  Asiakkuudenhoito B2B-markkinointi B2B-myynti Ekosysteemit Funnel kartoittaa In English Kartoitus Ura Funnelissa Yritysmarkkinan tila

Tutkimushaastateltavalle

Dialogi asiakkaamme asiakkaan, eli sinun, kanssa on tärkeä tekijä asiakkaamme tarjoaman palvelun kehittämisessä ja asiakastyytyväisyyden parantamisessa. Osallistumalla haastatteluumme pääset kehittämään myös sinulle tarjottavia palveluja ja tuotteita.

Lue lisää

  • Facebook
  • Twitter
  • RSS
© Funnel 2.0 Oy
Sivustomme käyttää evästeitä käyttökokemuksen parantamiseksi ja kävijäliikenteen tilastointiin. Lue lisää
EvästeasetuksetHyväksy kaikki
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT