Metsä Wood hyötyy Funnelin joustavasta B2B-markkinointipalvelusta
Metsä Wood ja Funnel tekevät varsin monipuolista yhteistyötä. Yhtenä osana sitä on, että Funnel tuottaa Metsä Woodille markkinointisisältöjä useilla eri kielillä. Tämä on iso apu ajoin hektisessä ja ruuhkautuneessa toimintaympäristössä. Kumppanuutta laajennettiin B2B-markkinoinnin palveluihin, kun yhteistyötä oli tehty asiakaskokemusmittauksissa hyvin kokemuksin jo useamman vuoden ajan.
Funnelin kuukausittaiset markkinoinnin palvelut takaavat Metsä Woodille joustavia ja osaavia resursseja monipuoliseen B2B-markkinoinnin toteutukseen. Metsä Woodin markkinoinnin ajoittainen runsas työmäärä aiheutti tarpeen löytää lisäkäsiä, joiden hyödyntäminen olisi arjessa nopeaa ja tehokasta. Kiireen keskellä tehtävänannot ja niistä kopin saaminen, asian ytimen ymmärtäminen, pitäisi tapahtua helposti. Aikaa ei ole juurikaan käytettävissä markkinointihenkilöiden kouluttamiseen.
– Funnelilta saadaan ehdottomasti luotettavaa ja pätevää lisäresurssia markkinointiimme, markkinointipäällikkö Viivi Kylämä Metsä Woodilta kertoo.
Viivi Kylämä,
markkinointipäällikkö
Mikko Saavalainen
SVP Business Development
Ota yhteyttä
Mika Rautiainen
CEO, Founder
p. +358 40 520 0301
mika.rautiainen@funnel.fi
Vaikuttavaa B2B-markkinointia useilla eri kielillä
Markkinoinnin yhteistyöhön sovittiin malli, jossa ennalta sovitun budjettiraamin sisällä toteutetaan kulloinkin käynnissä olevat työtehtävät. Funnelin päässä yhteydenpidosta ja resursoinnista, eli tehtävien jakamisesta, vastaa nimetty projektipäällikkö. Globaalina toimijana Metsä Wood arvostaa Funnelin mahdollisuutta tarjota palveluita useilla eri kielillä ja kykyä järjestää toimenpiteitä globaalisti.
– Minulla on yksi yhteyshenkilö, jonka kanssa olen tekemisissä hyvin tiiviisti, vaikka taustalla onkin isompi joukko toteuttajia. Meille on muodostunut tosi sujuva käytäntö, johon kuuluu säännöllinen viikkopalaveri ja sen lisäksi yhteydenpito sähköpostitse, Kylämä kuvaa.
– Erilaisille sidosryhmillemme merkittävä osa sisällöstä tulee Funnelin markkinointi-poolin kautta. Perussisällöntuotannolla on iso rooli. Lisäksi verkkokauppapalveluun liittyen on erilaisia uutiskirjeitä. Jos tarvitsen vaikka kuvaajaa, on helppo heittää asia ensin Funnelille. Tuntuu, että meidän hyödynnettävissämme on verkostojen kautta laaja porukka, hän kertoo.
olevan työvoiman määrää.
Markkinointipalvelut tarjoaa laajemmat hartiat sekä nopeat toteutukset
Viivi Kylämä näkee yhteistyön konkreettisimpana hyötynä kasvaneet resurssit. Metsä Woodin ja Funnelin yhteistyö useammalla osa-alueella näkyy tietynlaisena nopeana omaksumisena. Laadukkaita markkinointisisältöjä voidaan tuottaa nopealla tahdilla, kun ymmärrys liiketoiminnasta on hyvällä tasolla.
– Resursointi on ehdottomasti palvelun tärkein hyöty. Yhteistyö on kasvattanut huomattavasti käytettävissäni olevan työvoiman määrää. On tärkeää, että Funnelilla pystytään oppimaan asiat nopeasti, silloin ohjaaminen ei vie ekstra-aikaa. Funnelilta myös vastataan nopeasti ja reagoidaan ketterästi kaikenlaisiin pyyntöihin – niin pieniin kuin suuriinkin. Ja jos joku ei onnistu, se sanotaan rehellisesti, Kylämä kertoo.
– Markkinointi-pool tarjoaa meille laajemmat hartiat ja voidaan tilata nopealla aikataululla erilaisia toteutuksia, SVP Business Development Mikko Saavalainen lisää.
– Selkeä hyöty on myös toimenpiteiden hallinnalla ja selkeällä laskutuksella. Samoin seurattavuus siitä, mitä on vireillä, missä vaiheessa menossa ja miten paljon laskutusta kustakin on syntynyt, on tärkeää meille, hän toteaa.
Kolmen tason yhteistyötä ja uusia ideoita toteutettavaksi
Metsä Woodilla on oltu tyytyväisiä siihen, kuinka nopeasti Funnel on oppinut talon tavoille. Toiminta on vakiintunut riittävän nopeasti eikä neuvomiseen ja perehdyttämiseen ole kulunut liikaa aikaa. Myös rehellisyys ja avoin keskusteluyhteys auttavat syventämään luottamusta.
– Erittäin hyvää ja luotettavaa palvelua. Meillä on avoin ja rehellinen suhde ja pystymme antamaan suoraa palautetta, Viivi Kylämä iloitsee.
Yhteistyössä Funnelin kanssa on yhdistetty kolme asiaa: asiakaskokemustutkimuksen toteuttaminen, markkinointituki sekä uutena tulokkaana vaikuttajaprofilointi. Profiloinnin päätavoite on kerätä ja jakaa tietoa puurakentamisesta eri kohderyhmät huomioiden.
– Yhdessä Funnelin kanssa ideoimalla saimme hyviä ajatuksia vaikuttajaprofiloinnin toteuttamiseksi. Esimerkiksi valitsemamme lähestymistapa vaikuttaa hyvältä ja toimivalta idealta: otimme profiloinnin pilottiin yhden tärkeän maan ja sieltä kaksi ammattiryhmää, joille olemme kohdentaneet viestimme ja kyselymme, Kylämä kuvaa vaikuttajaprofiloinnin syntyhetkiä.
– Sisällöllinen vastuu tässä on meillä, mutta Funnelilla on projektin vetovastuu ja koordinointi.
Metsä Woodilla on jo neljättä vuotta hyviä kokemuksia Funnelin toteuttamasta globaalista asiakaskokemustutkimuksesta. Ennestään tutun ja luotettavaksi havaitun toimijan kanssa yhteistyön laajentaminen uusille alueille on ollut helppoa. Metsä Woodilla luotetaankin vahvasti yhteistyön jatkumiseen.
– Hyvä yhteistyömme jatkuu tulevaisuudessakin. Funnel on varsin hyvä henkireikä, Kylämä kiteyttää.
– Meillä on tahtotila toimia sellaisten kumppaneiden kanssa, että jokaiseen asiaan ei tarvita eri partneria, Saavalainen kuvailee.
Metsä Wood
Metsä Wood tarjoaa parhaita puutuotteita rakennus-, teollisuus- ja jakeluasiakkaiden tarpeisiin. Tavoitteemme on olla asiakkaan paras kumppani. Meidän avullamme pääset hyödyntämään puun lähes loputtomia mahdollisuuksia. Käytämme maailman parasta uusiutuvaa raaka-ainetta, joka on aina jäljitettävissä kestävän kehityksaen mukaisesti hoidettuihin pohjoisiin metsiin. Tuotantolaitoksemme sijaitsevat näiden metsien keskellä, mikä takaa raaka-aineen luotettavan saannin. Tärkeimmät tuotteemme ovat Kerto® LVL, koivu- ja havuvaneri sekä sahatavara.
Funnel somessa
Muita onnistumisiamme
Asiakaskuunteluilla ymmärrystä menestyksellisen yhteistyön kehittämiseen
Funnel toteutti Siemensin talotekniikan palvelualueelle B2B-Asiakaskuunteluprojektin, joka selvitti, mitä arvoa asiakkaat kokevat Siemensin asiakkaina ja mitkä asiat heille ovat tärkeitä menestyksellisen yhteistyön kehittämiseksi Siemensin kanssa.
Funnel auttoi Firaa syventämään ja laajentamaan asiakasymmärrystään strategisella ja operatiivisella tasolla
Rakennusliike Fira halusi vahvistaa ymmärrystään asiakkaiden kokemasta arvosta sekä strategisella että operatiivisella tasolla. Yhteistyö koostui Firan asiakastyytyväisyysdatan tulosten analysoinnista ja sen jälkeen toteutetuista asiakaskuunteluista.
Pilvipalveluiden turvallisuus ja oma osaaminen puhuttavat suomalaisia ja ruotsalaisia yrityksiä
Teimme jo kolmatta kertaa suuren pilvitutkimuksen Amazon Web Servicesin (AWS) kumppaniekosysteemille, jonka tavoitteena oli selvittää suurten ja keskisuurten yritysten pilvipalveluiden käyttöä.
Asiakaskuunteluilla ymmärrystä menestyksellisen yhteistyön kehittämiseen
Funnel toteutti Siemensin talotekniikan palvelualueelle B2B-Asiakaskuunteluprojektin, joka selvitti, mitä arvoa asiakkaat kokevat Siemensin asiakkaina ja mitkä asiat heille ovat tärkeitä menestyksellisen yhteistyön kehittämiseksi Siemensin kanssa.
Funnel auttoi Firaa syventämään ja laajentamaan asiakasymmärrystään strategisella ja operatiivisella tasolla
Rakennusliike Fira halusi vahvistaa ymmärrystään asiakkaiden kokemasta arvosta sekä strategisella että operatiivisella tasolla. Yhteistyö koostui Firan asiakastyytyväisyysdatan tulosten analysoinnista ja sen jälkeen toteutetuista asiakaskuunteluista.
Pilvipalveluiden turvallisuus ja oma osaaminen puhuttavat suomalaisia ja ruotsalaisia yrityksiä
Teimme jo kolmatta kertaa suuren pilvitutkimuksen Amazon Web Servicesin (AWS) kumppaniekosysteemille, jonka tavoitteena oli selvittää suurten ja keskisuurten yritysten pilvipalveluiden käyttöä.