Kartoitus: Myynnin muutokset korona-ajan Suomessa

Lähes täysin etätyöhön siirtyminen on tarkoittanut myyntityötä tekevälle monenlaisia muutoksia. Miten saada asiakkaat mukaan vuorovaikutukseen, kun tärkeä kasvokkainen toimiminen on jäänyt yhtälöstä pois? Entä miten käyttää hyödyksi asiakkaiden välillä matkustamiselta vapautunut aika?

Haastattelimme loka-marraskuussa 2020 suomalaisten B2B-yritysten myynnistä vastaavia johtajia. Kysyimme, miten korona-aika on muuttanut myynnin hitratea, myynnin johtamista ja mittareita. Toimialoista on edustettuna muun muassa rakennusala, IT-palvelut, logistiikka ja valmistava teollisuus.

Etämyyntikartoituksemme tulokset osoittavat, että harvassa yrityksessä on vielä ennätetty reagoida muutoin, kuin siirtämällä tapaamiset verkkotyökalujen päälle ja kenties selkeyttämällä presentaatioiden visuaalista ilmettä.  Uskomme, että tarvetta muuntaa myyntiä ja erityisesti myynnin johtamista on enemmän, kuin vielä tiedostetaankaan.

Tilaa kartoitus

* vaadittu kenttä




Funnel Oy käyttää tietojasi asiakasviestintään ja uutiskirjeeseen liittyvissä yhteydenotoissa. Emme jaa tietojasi ulkopuolisille tai tuki sähköpostiasi jatkuvalla viestivirralla.


Voit peruuttaa tilauksen milloin tahansa napsauttamalla linkkiä sähköpostien alatunnisteessa. Voit tutustua tietosuojakäytäntöihimme kotisivuillamme tai ottaa yhteyttä osoitteeseen info[at]funnel.fi.

We use Mailchimp as our marketing platform. By clicking below to subscribe, you acknowledge that your information will be transferred to Mailchimp for processing. Learn more about Mailchimp’s privacy practices here.

 

Vaikuttavaa asiakasymmärrrystä

Funnel on B2B-asiakas- ja markkinaymmärryksen tutkimus- ja konsultointiyritys. Tuotamme asiakkaillemme konkreettista tietoa heidän nykyisistä ja potentiaalisista asiakkaistaan, markkinasta, verkostosta sekä ekosysteemeistä.

Näkemyksemme ja tulkintojemme avulla asiakkaamme osaavat tunnistaa uusia liiketoimintamahdollisuuksia, voivat luoda tai kasvattaa kilpailuetua, erottautua markkinassaan tai rakentaa asiakkaidensa motiiveihin pohjautuvaa segmentointia ja palvelukehitystä.

Funnel somessa

Muita kartoituksiamme