Kartoitus: Myynnin muutokset korona-ajan Suomessa
Lähes täysin etätyöhön siirtyminen on tarkoittanut myyntityötä tekevälle monenlaisia muutoksia. Miten saada asiakkaat mukaan vuorovaikutukseen, kun tärkeä kasvokkainen toimiminen on jäänyt yhtälöstä pois? Entä miten käyttää hyödyksi asiakkaiden välillä matkustamiselta vapautunut aika?
Haastattelimme loka-marraskuussa 2020 suomalaisten B2B-yritysten myynnistä vastaavia johtajia. Kysyimme, miten korona-aika on muuttanut myynnin hitratea, myynnin johtamista ja mittareita. Toimialoista on edustettuna muun muassa rakennusala, IT-palvelut, logistiikka ja valmistava teollisuus.
Etämyyntikartoituksemme tulokset osoittavat, että harvassa yrityksessä on vielä ennätetty reagoida muutoin, kuin siirtämällä tapaamiset verkkotyökalujen päälle ja kenties selkeyttämällä presentaatioiden visuaalista ilmettä. Uskomme, että tarvetta muuntaa myyntiä ja erityisesti myynnin johtamista on enemmän, kuin vielä tiedostetaankaan.
Vaikuttavaa asiakasymmärrrystä
Funnel on B2B-asiakas- ja markkinaymmärryksen tutkimus- ja konsultointiyritys. Tuotamme asiakkaillemme konkreettista tietoa heidän nykyisistä ja potentiaalisista asiakkaistaan, markkinasta, verkostosta sekä ekosysteemeistä.
Näkemyksemme ja tulkintojemme avulla asiakkaamme osaavat tunnistaa uusia liiketoimintamahdollisuuksia, voivat luoda tai kasvattaa kilpailuetua, erottautua markkinassaan tai rakentaa asiakkaidensa motiiveihin pohjautuvaa segmentointia ja palvelukehitystä.
Funnel somessa
Muita kartoituksiamme
Kartoitus: Poikkeustilan vaikutuksia yritysten arkeen Suomessa
Haastattelimme maalis-huhtikuussa johtotehtävissä työskenteleviä henkilöitä. Kysyimme heiltä, miten COVID-19 on vaikuttanut heidän työarkeensa.
Opas: Mitä on ABM?
Oppaamme selventää, mitä tarkoittaa Account Based Marketing ja millaisia hyötyjä ja haasteita ABM:n hyödyntämisessä on. Lataa kopiosi nyt!