Funnelin Advisory Board aloitti toisen kierroksen – uusien jäsenten digiosaaminen painottuu

 

Funnelissa on käytetty Advisory Boardia osana johtamisjärjestelmää vajaat kaksi vuotta. Käytössä on melko nopeatempoinen kirittäjämalli, missä boardilaiset vaihtuvat 12–18 kuukauden välein. Tällainen sopii hyvin pienikokoisille ja näppäräliikkeisille organisaatioille, joissa toimintaa pystytään kehittämään kevyesti.

Funnelin uudet Advisory Board -jäsenet antavat ohjausta nyt nimenomaan tarjoaman ja bisneksen kehittämisessä, kun ensimmäisen kierroksen jäsenet olivat tukemassa Funnelia uuden strategian muokkauksessa.

Digiosaamista asiakasymmärrykseen

Funnelin uudessa, maaliskuussa aloittaneessa Advisory Boardissa painottuu jäsenten digiosaaminen.
Juha Tiittasella ja Janne Lautanalalla on vahvaa B2B-taustaa ja kokemusta liiketoiminnan johdosta ja digitalisaatiosta. Antti Tanaka ja Petteri Heinonen puolestaan tuntevat hyvin B2C- ja jälleenmyyntisektorin ja heillä on syvää osaamista tietojärjestelmistä ja datahallinnasta. Kaikilla edellä mainituilla Funnelin uusilla boardilaisilla on lisäksi kokemusta asiakasymmärryksen kasvattamisesta.

Advisory Board -mallit eri tarpeisiin

Funnelin Advisory Boardin jatkavana jäsenenä toimii InHunt Groupin Tarja Ilvonen. Hän on tuonut tämänlaisen Advisory Board -toimintamallivariaation Suomeen muutama vuosi sitten. Advisory Boardia voisi suomeksi vapaasti käännettynä kuvailla esimerkiksi organisaation ulkopuolikseksi strategisen tason neuvonantajien ryhmäksi.

Kirittäjämallin lisäksi löytyy Boardista löytyy myös helikopterimalli. Siinä jäsenistön rotaatio on pidempi, 2–3 vuotta, ja jäsenet vaihtuvat yksitellen, ei kaikki samalla kertaa. Kolmantena variaationa on satelliittimalli, missä boardin jäsenistö pysyy stabiilina koko ajan.

Lue lisää Advisory Board -toiminnasta Helsingin seudun Kauppakamarin sivuilta >>

Lue Tarja Ilvosen blogi Advisory Board -toiminnasta >>

Funnel Oy

Funnel on B2B-myynnin asiakaskokemuksen mittaamiseen ja kehittämiseen keskittynyt asiantuntijaorganisaatio. Kasvatamme asiakkaidemme myyntiä ja asiakkuuksia sekä parannamme johtamisen käytäntöjä ja toimintamalleja. Toimintamme pohjaa asiakkaiden kuunteluun, asiakkaan äänen hyödyntämiseen sekä kertyneen asiakas- ja markkinaymmärryksen tulkintaan ja käyttöön.