Mikä on asiakasarvo ja miksi se on tärkeää?
Asiakasarvo kuvaa sitä, millaista arvoa B2B-asiakas kokee saavansa kanssanne toimimisesta. Asiakasarvo voi olla mitattavaa, kuten kasvaneita tuottoja ja kustannusten laskua, tai tunnepitoista, kuten ajan ja vaivan säästämistä ja miellyttävää, luottamukseen perustuvaa yhteistyötä.
Uusimmat julkaisut
Asiakaskokemuksen seuranta on johdon tärkein kompassi
Asiakaskokemus on yritysjohdon tärkeä työkalu – asiakaskokemuksen mittaaminen ja eritoten siihen reagoiminen vaativat johdolta kuitenkin aimo annoksen nöyryyttä ja rohkeutta, jotta uskalletaan kysyä ja vastata asiakkaiden toiveisiin.
Asiakaskeskeisyys ei ole vain asiakaskokemuksen mittausta vaan aidon arvon luomista asiakkaiden kanssa
Asiakaskeskeisyys luo jatkuvasti ja suunnitelmallisesti arvoa – ei ainoastaan mittaa mennyttä kokemusta puolivuosittain tai vuosittain.
Asiakaskokemus on strategiatason asia
Asiakaskeskeinen liiketoiminta ei voi jäädä yhden toiminnon vastuulle – sen täytyy olla koko yrityksen tavoitteissa ja strategiassa.
Me kartoitimme:
Kartoitus: Myynnin muutokset korona-ajan Suomessa
Haastattelimme suomalaisten B2B-yritysten myynnistä vastaavia johtajia. Kysyimme, miten korona-aika on muuttanut myynnin hitratea, myynnin johtamista ja mittareita. Lataa raportti ja lue lisää.
Kartoitus: Poikkeustilan vaikutuksia yritysten arkeen Suomessa
Haastattelimme maalis-huhtikuussa johtotehtävissä työskenteleviä henkilöitä. Kysyimme heiltä, miten COVID-19 on vaikuttanut heidän työarkeensa.
Opas: Mitä on ABM?
Oppaamme selventää, mitä tarkoittaa Account Based Marketing ja millaisia hyötyjä ja haasteita ABM:n hyödyntämisessä on. Lataa kopiosi nyt!