Account Based Marketing

Täsmämarkkinointia strategisesti tärkeiden kumppanuuksien kasvattamisessa.
Tilaa esittely

Mitä on account based marketing?

Account Based Marketing on täsmämarkkinointia strategisesti tärkeiden kumppanuuksien kasvattamisessa. Kun tunnemme asiakkaasi, kun Account Based Insight on tehty, voimme auttaa sinua valitsemaan teemat ja kohdentamaan viestisi oikeanlaisena, oikeille päättäjille, oikeaan aikaan, oikeissa kanavissa.

ABM-toimia tehdään pitkällä aikavälillä ja monessa eri kanavassa. Oman viestin voimaa pyritään siis vahvistamaan monin eri tavoin.

Account based marketingin Hyödyt

Account Based Marketingin avulla vahvistat asiakkaasi mielikuvaa organisaatiostasi ja palveluistasi. Lisäät asiakkaasi tietämystä ja mielenkiintoa palveluitasi, tuotteistasi ja osaamistasi kohtaan ja parannat näin mahdollisuuksiasi myynnissä.

Account based marketing -Palvelut

Account Based Marketing koostuu monesta eri osasta. Ensin on kasvatettava omaa ymmärrystä asiakkaasta, jolle ABM-toimia halutaan kohdentaa. Sen jälkeen oma viesti on hiottava asiakkaalle sopivaan muotoon ja sen jälkeen on tehtävä varsinaiset markkinointitoimenpiteet.

Funnel tarjoaa mm. seuraavia palveluja Accoun Based Marketingin toteutukseen:

  • Ymmärryksen kasvattaminen
  • Päättäjäkartat
  • Liiketoimintaympäristön analyysi
  • Myyntiviestien yhtenäistäminen
  • Sisällöntuotanto

Asiakaspalautteista ilmeni, että asiakkaat haluavat, että heille myydään. Se oli oivallus. Siinä pysähtyi ja jäi kelaamaan. Suomalainen saattaa ajatella, että ei halua häiritä asiakasta.

– Marko Rautakoura, toimitusjohtaja, e21 Solutions Oy

Lisätietoa Account Based Marketingista

Mika Rautiainen
p. 040 520 0301
mika.rautiainen@funnel.fi

enemmän asiaa ABM:stä

Miten se voi yhä olla niin vaikeaa?

Onnistunut B2B-myynti vaatii osaamista, tietoa ja toimivia työkaluja. Mika Rautiainen raottaa Account Based Marketingiin painottuvan blogisarjansa ensimmäisessä osassa, mitkä ovat 2010-luvun keinot myynnin onnistumiselle.

Lue lisää

Markkinakartoituksella toimialatuntemusta, liidejä ja markkinointisisältöä

OpusCapitalla haluttiin syventää ymmärrystä julkisen ja yksityisen terveydenhuollon tilaus- ja hankintaprosesseista. Funnelin toteuttaman markkinakartoituksen myötä OpusCapita sai vahvistetun päättäjärekisterin, insight-tietoa myyntiin, apua asiakaslähtöisyyden kehittämiseen sekä aineistoa markkinoinnin käyttöön.

Lue lisää

Asiakaskokemus

Haluat lisätä myyntiä olemassa oleville asiakkaillesi tai haluat parantaa asiakastyytyväisyyttä ja syventää asiakassuhdetta. Voimme luoda uudet mittaristot tai käyttää olemassa olevia työkalujasi.

 

Lue lisää

Asiakasymmärrys

Haluat parantaa B2B-liiketoimintaasi – kysy oikean suunnan askelmerkit nykyisiltä tai potentiaalisilta asiakkailtasi tai lisää ymmärrystäsi kartoittamalla markkinaa muilla keinoin.

 

Lue lisää

SUPPLIER & ECOSYSTEM INSIGHT

Haluat kilpailuetua varmistamalla itsellesi parhaat ja innovatiivisimmat toimittajat ja resurssit. Mutta mitä mieltä kumppanisi on sinusta asiakkaana? Entä kannatetaanko organisaatiossasi tätä yhteistyötä?

 

Lue lisää