Asiakaskokemuksen mittaamisen kehittäminen
Asiakaskokemuksen mittaaminen on tärkeä osa monen B2B-yrityksen arkea ja vakiintunut osa toimintaa. Mutta mitä asiakaskokemuksen mittaus teille tuo ja miten pystytte hyödyntämään mittaustuloksia?
Autamme parantamaan asiakaskokemuksen mittausmallia ja tulosten hyödynnettävyyttä liiketoimintanne kehittämisessä.
Mittaanko oikein? -auditointi
Funnelin asiakaskokemuksen mittaamisen toimintamallin auditointi on nopea tapa selvittää, toimiiko asiakaskokemuksen mittaaminen oikeasti yrityksessänne. Auditointi kannattaa toteuttaa, jos teitä mietityttää:
- Ovatko asiakaskokemuksen mittarit oikeita? Onko mittaaminen tehokasta?
- Mitataanko asiakaskokemusta oikeilta henkilöiltä? Mikä on asiakaskokemuksen mittaamisen optimaalinen sykli?
- Miten mittauksen tuloksia hyödynnetään? Kenen niitä pitäisi voida hyödyntää? Tuottaako asiakaskokemuksen mittaus ylipäätään hyödynnettäviä tuloksia vai pelkkää nice to know -tietoa, kenties jopa nollatulosta?
Funnelin Mittaanko oikein? -auditointi on helppo ja vaivaton tapa tehostaa asiakaskokemuksen mittaamista. Projekti vaatii kaksi tapaamista avainhenkilöiden kesken ja haastattelut jokaisen kanssa erikseen.
Takaamme vähintään kolme mittaamista parantavaa kehityskohtaa.
Mitä ja miksi?
Mikä?
Käymme asiakkaasi kanssa aitoa dialogia ja pohdimme ääneen, miten asiakaskokemuksen mittaamista voisi parantaa hänen näkökulmastaan.
Kenelle?
Asiakaskokemuksen mittaamisesta vastaaville henkilöille tai asiakaskokemuksen kanssa tiiviisti työskenteleville.
Miten?
Miksi?
Auditoinnin hyödyt
Auditointimme varmistaa asiakaskokemuksenne mittausmallin toimivuuden ja tuottavuuden.
Auditoinnissa keskitytään joko yksittäisen mittausmallin tarkasteluun, tai vaihtoehtoisesti asiakasyrityksen kaikkien erilaisten mittausmetodien vertailuun ja yhdenmukaistamiseen.