B2B-markkinatutkimukset
Markkinatutkimus on tehokas ja luotettava tapa selvittää jatkuvasti muuttuvan markkinan tavoitteita, toiveita ja kehittämisen paikkoja.
Autamme asiakkaitamme kasvattamaan ja päivittämään markkina- ja asiakasymmärrystään. Toteuttamamme B2B-markkinatutkimukset tuottavat asiakkaillemme usein kolmenlaisia hyötyjä:
- Kasvanutta ymmärrystä tutkittavista teemoista ja siitä, miten nykyiset ja potentiaaliset asiakkaat suhtautuvat niihin
- Markkinointisisältöjä ja materiaaleja myynnille, joiden avulla asiakkaamme rakentaa ja vahvistaa omaa asiantuntijuuttaan omassa markkinassaan
- Asiakkaita kiinnostavaa, tutkittua tietoa omasta vertaisryhmästään. Tämän tiedon avulla myyjät pääsevät tapaamaan kiireisiäkin liiketoimintapäättäjiä.
Funnelin toteuttamat B2B-markkinatutkimukset ovat oiva tapa rakentaa asiantuntijuutta asiakkaillenne arvoa tuottavalla tavalla.
Toteutamme pääsääntöisesti kahdenlaisia markkinatutkimuksia. Kun tutkittavat teemat ovat suppeita ja hyvin täsmällisiä, toteutamme asiakkaillemme B2B-Markkinakartoituksia.
Jos taas tarpeena on luoda syvällistä, mutta laajaa ymmärrystä useista teemoista, tai tutkimukseen osallistuu useita erilaisia asiakassegmenttejä, joiden suhtautuminen tutkittavaan teemaan eroaa oletettavasti toisistaan, toteutamme B2B-Markkinakuunteluita.
Funnelin osaamista on muotoilla tutkimuskysymykset niin, että saamme kaivettua tutkimuksiin osallistuvilta juuri meidän asiakastamme kiinnostavaa tietoa. Olemme kahdentoista vuoden aikana toteuttaneet useita satoja tutkimuksia niin Suomessa kuin muissa Pohjoismaissa.