Asiakas on paras kertoja
Asiakkaamme ovat tyypillisesti kasvua tavoittelevia palvelu- ja ratkaisumyyntiorganisaatioita. Lisäksi palvelemme myyntiorganisaatioita, jotka myyvät jakelutiekanavien kautta.
Tutustu asiakkaidemme case-tarinoihin – tutustu meihin.
Tutustu menestystarinoihimme
Case ExpandFibre: Ekosysteemikokemusta mitataan vielä harvoin
Fortum ja Metsä Group saivat mittauksella tärkeää tietoa ExpandFibre-ekosysteemin toiminnasta ja ekosysteemiläisten kehittämistoiveista.
Case Metsä Wood: Asiakaskokemus on kehittynyt jatkuvasti haluttuun suuntaan Funnelin asiakashaastatteluiden avulla
Metsä Woodin pitkäjänteisesti keräämä asiakaskokemusdata auttaa huomaamaan, missä onnistutaan ja missä täytyy vielä kehittää.
Case Vastuu Group: Ekosysteemitoiminnan mittaaminen selkeyttää toimintaa kaikille osapuolille
Ekosysteemikokemuksen mittaaminen on vielä harvinaista. Vastuu Group ja Funnel mittasivat CO2 DataHub -ekosysteemikokemusta.
Case Cloud2: Markkinatutkimuksilla voi löytää piileviä tarpeita ja kasvattaa bränditietoutta
Funnel toteutti pilvitalo Cloud2:lle markkinatutkimuksen, jonka avulla selvitettiin isojen suomalaisyritysten ajatuksia siitä, missä pilvikumppanit ovat parhaimmillaan ja mitä toisaalta voisi tehdä toisin.
Case Arrow: Uutta boostia toiminnanohjausjärjestelmien myyntiin
Funnel toteutti Arrow ECS:lle 100 puhelinhaastattelua selvittääkseen suomalaisen pk-yritysmarkkinan ERP-järjestelmätarpeita.
Asiakaskuunteluilla ymmärrystä menestyksellisen yhteistyön kehittämiseen
Funnel toteutti Siemensin talotekniikan palvelualueelle B2B-Asiakaskuunteluprojektin, joka selvitti, mitä arvoa asiakkaat kokevat Siemensin asiakkaina ja mitkä asiat heille ovat tärkeitä menestyksellisen yhteistyön kehittämiseksi Siemensin kanssa.
Funnel auttoi Firaa syventämään ja laajentamaan asiakasymmärrystään strategisella ja operatiivisella tasolla
Rakennusliike Fira halusi vahvistaa ymmärrystään asiakkaiden kokemasta arvosta sekä strategisella että operatiivisella tasolla. Yhteistyö koostui Firan asiakastyytyväisyysdatan tulosten analysoinnista ja sen jälkeen toteutetuista asiakaskuunteluista.
Pilvipalveluiden turvallisuus ja oma osaaminen puhuttavat suomalaisia ja ruotsalaisia yrityksiä
Teimme jo kolmatta kertaa suuren pilvitutkimuksen Amazon Web Servicesin (AWS) kumppaniekosysteemille, jonka tavoitteena oli selvittää suurten ja keskisuurten yritysten pilvipalveluiden käyttöä.
Case Siemens ja OYS: Asiakaskuuntelulla syvempi yhteistyö maailman älykkäimmän sairaalaan rakentamisessa
Funnel auttoi Siemensiä ja Oulun yliopistollista sairaalaa mittavan sairaalaprojektin kumppanuudessa löytämään ne yhteistyön kohdat, joissa saadaan yhdistettyä paras osaaminen ja hyöty.
Funnel auttoi Fastemsia suunnittelemaan ja toteuttamaan jatkuvaa asiakaskokemuksen mittausta
Fastems mittaa Funnelin avulla asiakaskokemustaan. Tulokset auttavat ymmärtämään vahvuuksia ja kehittämään tekemistä.
Case Huld: Nopea vahvistus strategiatyöhön asiakaskuunteluiden avulla
Teknologiayritys Huld halusi ymmärtää asiakaskuunteluiden avulla, miten hyvin uusi strategia palvelee asiakkaita.
Case DNA: Asiakaskuuntelut asiakaskeskeisen strategian toteutumisen tukena
DNA haluaa toimia entistä asiakaskeskeisemmin ja kuunteli Funnelin avulla suuryritysasiakkaiden toiveita ja kehitysideoita.
Case Veritas: Asiakkaiden palvelutarveymmärryksen syventäminen
Eläkevakuutusyhtiö Veritas halusi ymmärtää, mitkä ovat oleelliset erottelevat tekijät asiakkaiden palveluista ja asiakaspalvelusta kokeman arvon kannalta.
Case Tradenomit: Järjestömaailma kaipaa asiakasymmärrystä siinä missä yritysmaailmakin
Tradenomit toteutti jäsentutkimuksen parantaakseen asiakasymmärrystään ja on erittäin tyytyväinen tuloksiin.
Miten lanseerata uusi tuote? B2B-Markkinakartoitus Media Pocketin tukena
Toteutimme B2B-markkinakartoituksen Suomessa ja Ruotsissa Media Tailorin uudelle mediatiedostojen hallintatyökalulle Media Pocketille.
Yhteistyön kaksisuuntainen mittaaminen tarjoaa MTV:lle apua B2B-kumppanuuksissa
MTV halusi saada kumppaneiltaan syväluotaavaa palautetta ja kehittää sen avulla yhteistyötä. B2B-asiakaskokemuksen mittaaminen kertoo yhteistyön nykytilan.
Funnelin asiakaskuuntelut ja CX Indeksi auttavat Postia pitämään huolta strategisista B2B-asiakkuuksistaan
Posti ja Funnel tekevät tiivistä yhteistyötä Postin asiakkaiden äänen kuulemiseksi ja sen hyödyntämiseksi asiakkuudenhoidon kehitystyössä.
Metsä Wood hyötyy Funnelin joustavasta B2B-markkinointipalvelusta
Metsä Woodin b2b-markkinointi hyödyntää Funnelin monipuolista osaamista ja joustavia resursseja ajoin hektisessä toimintaympäristössä.
Metsä Woodilla jatkuva asiakaskokemuksen mittaaminen siivittää kehitystyötä
Metsä Woodin kanssa jo neljättä vuotta tekemämme yhteistyö valjastaa asiakaskokemuksen mittaamisen tulokset liiketoiminnan kehittämiseen.
Uusi toimintamalli asiakkuuksien syventämiseen
ABM-mallin rakentaminen ja jalkauttaminen mahdollistaa valikoitujen asiakkaiden yksilöllisten tarpeiden kartoituksen ja oikein kohdennetun vaikuttamisen.
Bisnesstrategia paremmaksi jakelijaverkoston ja loppuasiakkaiden jatkuvalla kuulemisella
Asiakaskokemuksen arkipäiväistäminen liiketoiminnan kantavaksi voimaksi vaatii onnistuakseen järeää sisältöä, jonka Funnelin 360-näkymä tarjoaa.
Asiakas- ja palvelukokemus jakelukanavassa – havainnot esiin 360-näkymällä
Funnelin CX-Indeksi apuna mitattaessa Citruksen asiakas- ja palvelukokemuksen 360-näkymää.
Raikas ja ihmisläheinen yritysilme juhlavuoden kunniaksi
HSI halusi raikastaa ja uudistaa pitkään pysyneen yritysilmeensä: verkkosivut, markkinointimateriaalin ja logotuotteet. Funnel valikoitui tässä kumppaniksi HSI:n aikaisempien hyvien kokemusten, laajan osaamisensa sekä palveluasenteensa ansiosta.
Asiakkaan tarkka kuuntelu loss-analyysissa myynnin ja asiakkuudenhoidon tukena
Hävityn myyntihankkeen jälkeen Telinekatajalla heräsi ajatus siitä, että asiakkaan ääntä voisi hyödyntää laajemminkin. Funnel erottautui muista toimintatavallaan, joka perustuu asiakkaiden kuulemiseen. Loss-analyyseilla päästiin käsiksi kipukohtiin.
Markkinakartoituksella toimialatuntemusta, liidejä ja markkinointisisältöä
OpusCapitalla haluttiin syventää ymmärrystä julkisen ja yksityisen terveydenhuollon tilaus- ja hankintaprosesseista. Toteuttamamme markkinakartoituksen myötä OpusCapita sai insight-tietoa myyntiin, apua asiakaslähtöisyyden kehittämiseen sekä aineistoa markkinointiin.
B2B-Markkinakartoitus viitoitti tien uuden palvelun myynnille uuteen kohderyhmään
Funnel selvitti CA technologiesille ja E2 Softwarelle heidän uuden palvelunsa markkinan nykytilan ja kilpailutilanteen. Samalla kerättiin tärkeitä kontakteja entuudestaan tuntemattomasta päättäjäkohderyhmästä, joille myydä palvelua.
Asiakaskokemus osaksi liiketoiminnan ja myynnin avainmittareita
Metsä Woodilla mitataan asiakaskokemusta ympärivuotisesti. Sen avulla kehitetään liiketoimintaa ja tuetaan asiakastyötä ja myyntiä globaalisti. Tuloksia tarkastellaan reaaliaikaisesti BI-raportoinnin avulla.
B2B-Asiakaskuuntelut tukevat asiakastyötä ja strategisia päätöksiä
Attidolla haluttiin selvittää asiakkuuksien tarkka nykytila B2B-Asiakaskuunteluden avulla ja samalla syventää asiakkuuksia. Nyt asiakkaan ääntä hyödynnetään laajasti muun muassa asiakkuusstrategiassa ja brändiuudistuksessa.
Granlund valitsi Funnelin asiakaskokemuksen mittaamisen kumppanikseen
Funnel toteutti asiakaskokemuksen nykytilamittauksen Granlundin asiakkuuksiin. Erityisesti Granlund halusi panostaa raportointiin, tulosten tulkintaan ja yhteisiin purkuihin, koska sillä varmistettiin paras mahdollinen hyöty asiakastyöhön.
Tieto käyttää Funnelin joustavaa markkinointipalvelua
Tieto ostaa Funnelilta osaavia markkinoinnin tekijöitä joustavalla ja läpinäkyvällä mallilla. Palveluna tuotetaan muun muassa kampanjasivustoja, sisältöjä uutiskirjeisiin, tiedotteisiin ja sosiaalisen median kanaviin sekä koordinoidaan tapahtumia.
Myyntiviestin kirkastus Message House -metodin avulla
e21 Solutions Oy halusi kirkastaa myyntiviestiään ja työkaluksi valittiin Message House -metodi. Asiakashaastattelut tarjosivat e21:selle paremman näkymän asiakkaan ostopäätökseen vaikuttaviin tekijöihin ja auttoivat ymmärtämään koko ostoprosessia.
Mainonnan optimointia ja parempaa jakelukanavajohtamista kuluttajatutkimuksen avulla
Oriola halusi kasvattaa ymmärrystään Avène-naisen ostokäyttäytymisestä. Funnelin kanssa toteutettu tutkimus tarjoaa luotettavan näkymän ostajaprofiiliin.
Syvempää asiakasymmärrystä Win/loss -analyyseillä
OpusCapitan tarjooma ja markkina-alue ovat kasvaneet merkittävästi viime vuosina. Asiakkaan pitäminen keskiössä on ollut kantava teema OpusCapitassa muutoksenkin keskellä. Muuttuvassa toimintaympäristössä asiakkaan äänen herkkä kuuntelu vaatii sitoutuneisuutta ja...
Tehot irti kansainvälisestä markkinointi- ja myyntiverkostosta
Muutokset kansainvälisessä toimintaympäristössä ovat ohjanneet Geneleciä arvioimaan ja uudistamaan toimintamallejaan. Funnelin analyysien avulla Genelec on saanut työtavoissaan myynnissä ja markkinoinnissa tehokkaampia ja myynnillisesti tuottavampia.
Toimintamallien uudistaminen lisäsi jalansijaa erikoistuotteiden markkinoilla
Stalatubella haluttiin kehittää myyntiä ja markkinointia paremmin kasvutavoitteita tukevaksi. Toimintamallien uudistaminen Funnelin luotsaamana auttoi saamaan yhdenmukaisen, tehokkaan ja tavoitteita aktiivisesti mittaavan, yhteisen toimintamallin.